Ugrás a fő tartalomra

Fügés kosarak kéksajttal




Hozzávalók 18 db-hoz:

A tésztához:
40 dkg liszt
csipet só
15 dkg hideg vaj
2 tojás
4 ek. hideg víz

A töltethez:
1 csomag sonkaszelet
18 db érett füge
kéksajt

1. Előkészítem a tésztát, ehhez a lisztet elkeverem a sóval, belereszelem a hideg vajat, hozzáadom a tojásokat és a vizet, gyors mozdulatokkal összedolgozom. Fóliába tekerem, bő 20 percre a hűtőbe teszem.

2. A hideg tésztát  vékonyra nyújtom, szaggatóval 18 db akkora kört vágok ki belőle, hogy a muffinsütő mélyedéseibe szépen bele tudjam igazítani. Egy villával megszurkálom az aljukat, 180 fokra előmelegített sütőben elősütöm.

3. Kiveszem a sütőformát a sütőből, mindegyik kosárka aljába teszek egy szeletke sonkát, majd egy félbevágott fügét, végül morzsolok rá kéksajtot.

4. Visszatolom a sütőbe készre sütni.







Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kakaós kalács

Annyira szereti a család, megesik, hogy akár 2-3 alkalommal is sütnöm kell egy héten ebből a kalácsból. Egyszerűen eteti magát! Jó sok kakaóval a legfinomabb. :) Feltétlenül próbáljátok ki! Hozzávalók: 1 kg finomliszt csipet só 20 dkg margarin 6,5 dl tej 4 dkg élesztő 5 ek. cukor 4 tojás sárgája A töltelékhez: 12 dkg olvasztott vaj 60-70 dkg Nesquik kakaó 1 tojás a kenéshez  1. A tejet megmelegítem, kimérek belőle kb. 1 dl-t, belemorzsolom az élesztőt, hozzáadok 1 ek. cukrot, hagyom felfutni. 2. Közben a lisztet elkeverem a sóval, belereszelem a margarint és összemorzsolom. 3. A maradék tejet elkeverem a cukorral és a tojások sárgájával. A felfutott élesztővel együtt hozzáöntöm a lisztes keverékhez és bedagasztom. 4. Finom, lágy tésztát kapok, ezt hagyom kelni kb. 40 percig. 5. Mikor megkelt, lisztezett gyúródeszkára borítom, finoman átdolgozom, majd négy részre osztom. 6. Egyenként tepsi nagyságúnál (sütő saját tepsije) na

Levendulaszörp

A nyár a hideg szörpök ideje, a kert pedig tálcán kínálja hozzá a virágokat.  A tavaszi bodzavirág és akácvirág után mostanra már a levendulák is virágba borultak, így eljött a levendulaszörp ideje. Az elkészítése nagyon egyszerű, a végeredmény pedig egy színes, illatos nyári frissítő. Hozzávalók: 2 akkora csokor frissen szedett levendula, ami belefér a kézbe 5 db bio citrom (pl. Aldiból) 5 l víz ízlés szerint cukor (nálam 1,5 kg) 1 tk. citromsav 1. Szedek 2 jókora csokor levendulát.  Ha szeretnétek, hogy az enyémhez hasonlóan szép színe legyen a szörpötöknek, akkor rögtön a levendulák virágzásának kezdetekor kell begyűjteni a virágokat. Érdemes kora reggelre időzíteni az aratást, így elkerülhetjük a méhekkel való küzdelmet.   2. A virágfejeket levágom (morzsolgatással nem szórakozom, teljesen felesleges időtöltés) beleteszem egy nagy fazékba (min. 7 literes legyen), rákarikázom a citromot, felöntöm 5 liter hideg vízzel és hűvös helyen, letakarva hagyo

Citromfű szörp

Sokan kértétek tőlem a citromfű szörp receptjét. (A bodza és a hársvirág szörpöt is így készítem bodza vagy hársvirágból.) Hozzávalók:  egy jó nagy tál citromfű 4 db bio citrom (pl. Aldiból) 2 db lime 5 l víz ízlés szerint cukor (nálam nádcukor) 1. A citromfüvet megmosom, beleteszem egy nagy fazékba (min. 7 literes legyen), rákarikázom a citromot és a limeot, felöntöm 5 liter hideg vízzel és hűvös helyen, letakarva hagyom állni 1 napot. 2. Másnap jól megnyomkodom, majd leszűröm a lét. 3. Elkeverem a nádcukorral. Finom karamelles ízt ad a szörpnek és a színe is szép lesz tőle. Kész is! Üvegekbe töltöm, légmentesen zárom. Vizes dunsztban kidunsztolom. Befőzőautomatában 90 fokon 30 perc.

Boldogi nagyrózsa

A férjem egyik üzleti partnere Jászfényszarun lakik, Boldog községtől pár kilóméterre. Ez a drága ember küldött nekem egy igazi boldogi nagyrózsa sütőt. Persze, hogy azonnal ki is próbáltam! Imádás van ezerrel! Íme a szépséges finomság, a boldogi nagyrózsa: A recept pedig: 5 tojást elkevertem 2 evőkanál porcukorral, adtam hozzá egy késhegynyi szódabikarbónát és egy csipet sót. Felöntöttem 5 dl tejjel, mértem hozzá 50 dkg lisztet és alaposan összedolgoztam. Fél liter olajhoz adtam 1 púpos kanál zsírt, ezt felforrósítottam, beletettem a formát átmelegedni, majd belemártottam a tésztába és vissza az olajba. Néhány másodperc múlva megrázogattam a sütőt, könnyen levált róla a rózsa. Megfordítottam, miután mindkét fele szépre sült papírtörlőre szedtem. Tálalás előtt fahéjas porcukorral hintettem. Figyeljetek rá, hogy a forma felső részére ne kerüljön tészta, mert akkor nem tud lejönni a sütőről!

Francia cseresznyés lepény

Végre itt a cseresznyeszezon! Mi minden formában rajongunk érte, nyersen, befőttnek, vagy akár sütiben is. Érdemes kipróbálni ezt a francia cseresznyés lepényt. Finom, a tejes pitéhez hasonló a tésztája, a cseresznye és a fahéjas porcukor pedig nagyon jól illik hozzá. Hozzávalók: kb. 30 dkg magozott cseresznye (nem mértem pontosan, amennyi befedi a pitetál alját) 1 kávéskanál őrölt fahéj 1 cs. vaníliás cukor A tésztához: 2 nagyobb tojás 10 dkg liszt 10 dkg cukor 1 cs. vaníliás cukor 1 tk. sütőpor 1,5 dl tejszín 1 dl tej a tetejére a szóráshoz fahéjas porcukor 1. A félbevágott, kimagozott cseresznyét elkeverem a fahéjjal és a vaníliás cukorral, beleöntöm a kivajazott pitetálba. 2. A tésztához valókat mindet beleteszem egy keverőtálba, botmixerrel csomómentesre keverem, majd ráöntöm a gyümölcsre. 170 fokra előmelegített sütőben aranyra sütöm. 3. Ha kisült, fahéjas porcukorral meghintem a tetejét. Melegen a legfinomabb. Erede

Mákos guba

A családok többségének megvannak a maguk tradicionális karácsonyi ételei, süteményei. Magam is igyekszem továbbvinni a régi családi hagyományainkat és persze kiegészítem azokat a sajátjainkkal is. Szeretném, ha majd az én gyerekeim is olyan boldogan és szeretettel emlékeznének vissza felnőttként a gyerekkori karácsonyaikra, mint ahogy én is visszaemlékszem az enyémekre. Nálunk már a dédimamám is mákos gubát készített borkrémlevessel 24-én ünnepi ebédre. A mi ünnepünk elképzelhetetlen az igazi házi gubarúdból készült mákos guba nélkül. Ahogy a legnagyobbam mondja : " Ezért érdemes várni a karácsonyt." Jöjjön a recept! Gubarúd Hozzávalók: 40 dkg finomliszt 1 kávéskanál só 1,5 dl langyos tej 1 teáskanál cukor 2 dkg élesztő 2 tojás 5 dkg olvasztott vaj 1. A lisztet elkeverem a sóval. 2. A langyos tejhez hozzáadom a cukrot, majd belemorzsolom az élesztőt és felfuttatom. 3. Hozzáöntöm a sós liszthez, ezekhez adom a tojásokat, összedolg

Sütipecsétes keksz

A bécsi adventi vásárból egy Diótörő sütikiszúróval bővítettem a karácsonyi sütipecsétjeim számát. A tavaly már bevált recepttel dolgoztam az idén is. Próbáljátok ki ti is! Nekem egyelőre nem sikerül elraknom belőlük a sütis dobozaimba, mindet elkapkodták a gyerekek. :) Hozzávalók kb. 40 darab kekszhez: 28 dkg liszt 4 dkg étkezési keményítő 10 dkg porcukor 1 teáskanál őrölt fahéj 14 dkg margarin 2 evőkanál étolaj 2 evőkanál tejszín 2 tojássárgája 1. Egy tálba mérem, majd összekeverem a száraz hozzávalókat. 2.  Hozzáreszelem a margarint, összemorzsolom a lisztes keverékkel, ezután hozzáadom a többi hozzávalót is. 3. Gyors mozdulatokkal összegyúrom a tésztát (minél kevésbé melegedjen át a kezemtől), fóliába csomagolom és legalább fél órára a hűtőbe teszem. 4. Lisztezett gyúródeszkán kb. 3 mm vékonyra nyújtom.  5. Pecsételés esetén a kör alakú, egyéb esetekben a forma kiszúróval kiszaggatom a tésztát, és sütőpapírral bélelt sütő

Birsalmasajt, birsalma ivólé

Gyermekkorom meghatározó téli íze volt a birsalma. Emlékszem a nagymamám minden ősszel a nagy, savanyú uborkával teli üvegek elé pakolta őket szép sorban a szekrény tetejére. Aztán, ahogy fogytak a kinti teendők, rövidültek a nappalok, ősz végén, tél elején finom kompótot, birsalmasajtot készített belőlük, de nagyon szerettük! Számomra kiemelkedően fontos, hogy a régi hagyományainkat, ételeinket, ízeinket továbbadjam a gyerekeinknek. Pont ezért a birsalmasajt sem hiányozhat a kamrámból. Pontosan úgy készítem, ahogy a mamám is régen (igaz neki nem volt botmixere, ő krumplinyomóval pürésített), ahogy   ebben a videóban   is látható. A gyümölcsöket alaposan megmosom, eltávolítom a magházukat, héjastól feldarabolom, fazékba rakom, felöntöm annyi vízzel, hogy épp ellepje, majd puhára főzöm.  Leszűröm, nem passzírozom, csak botmixerrel pépesítem, lemérem, kilónként 70 dkg cukrot számolok hozzá. Felteszem főni, hozzáadagolom a cukrot, folyamatos kevergetés mellett addig főzöm

Aranygaluska vaníliasodóval

A kedvenc desszertem.  Ez volt az első kelt tészta, amit a húszas éveim elején megtanultam sütni. Azóta már rengetegszer készült a konyhámban, ugyanis a családom is rajong érte. Lassan két évtizede a jól bevált nagymamás recept alapján készítem. Próbáljátok ki ti is, javaslom mindjárt 1 kg lisztből, mert a fél kiló nem lesz elég! ;) Hozzávalók: 1 kg finomliszt csipet só 12 dkg vaj 6,5 dl tej 4 dkg élesztő 4 tojássárgája 20 dkg porcukor A töltelékhez: 20 dkg darált dióbél 4 cs. vaníliás cukor 8 dkg olvasztott vaj a kenéshez  A vaníliasodóhoz: 8 tojássárgája 20 dkg cukor 6 cs. vaníliás cukor 2 liter tej 2 cs. + 2 ek. Dr. Oetker vaníliás pudingpor 1. A tejet megmelegítem, kimérek belőle kb. 1 dl-t, belemorzsolom az élesztőt, hozzáadok 1 ek. cukrot, hagyom felfutni. 2. Közben a lisztet elkeverem a sóval, belereszelem a vajat és összemorzsolom. 3. A tojások sárgáját kikeverem a cukorral, majd hozzáadom a maradék tejet.