Ugrás a fő tartalomra

Francia cseresznyés lepény

Végre itt a cseresznyeszezon! Mi minden formában rajongunk érte, nyersen, befőttnek, vagy akár sütiben is. 
Érdemes kipróbálni ezt a francia cseresznyés lepényt. Finom, a tejes pitéhez hasonló a tésztája, a cseresznye és a fahéjas porcukor pedig nagyon jól illik hozzá.


Hozzávalók:

kb. 30 dkg magozott cseresznye (nem mértem pontosan, amennyi befedi a pitetál alját)
1 kávéskanál őrölt fahéj
1 cs. vaníliás cukor

A tésztához:
2 nagyobb tojás
10 dkg liszt
10 dkg cukor
1 cs. vaníliás cukor
1 tk. sütőpor
1,5 dl tejszín
1 dl tej

a tetejére a szóráshoz fahéjas porcukor

1. A félbevágott, kimagozott cseresznyét elkeverem a fahéjjal és a vaníliás cukorral, beleöntöm a kivajazott pitetálba.

2. A tésztához valókat mindet beleteszem egy keverőtálba, botmixerrel csomómentesre keverem, majd ráöntöm a gyümölcsre. 170 fokra előmelegített sütőben aranyra sütöm.

3. Ha kisült, fahéjas porcukorral meghintem a tetejét. Melegen a legfinomabb.



Eredeti recept itt.




Megjegyzések

  1. Kipróbáltam, nagyon finom lett!!!-))) Csak nekem nem lett ilyen magas...

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Kakaós kalács

Annyira szereti a család, hogy megesik, hogy akár 2-3 alkalommal is sütnöm kell egy héten ebből a kalácsból. Egyszerűen eteti magát!
Jó sok kakaóval a legfinomabb. :) Feltétlenül próbáljátok ki!


Hozzávalók:
1 kg finomliszt csipet só 20 dkg margarin 6,5 dl tej 4 dkg élesztő 5 ek. cukor 4 tojás sárgája
A töltelékhez:
12 dkg olvasztott margarin 60-70 dkg Nesquik kakaó
1 tojás a kenéshez 
1. A tejet megmelegítem, kimérek belőle kb. 1 dl-t, belemorzsolom az élesztőt, hozzáadok 1 ek. cukrot, hagyom felfutni.
2. Közben a lisztet elkeverem a sóval, belereszelem a margarint és összemorzsolom.
3. A maradék tejet elkeverem a cukorral és a tojások sárgájával. A felfutott élesztővel együtt hozzáöntöm a lisztes keverékhez és jól bedagasztom.
4. Finom lágy tésztát kapok, ezt hagyom kelni kb. 40 percig.
5. Mikor megkelt, lisztezett gyúródeszkára borítom, finoman átdolgozom, majd négy részre osztom.
6. Egyenként tepsi nagyságúnál (sütő saját tepsije) nagyobb méretűre nyújtom, majd a kinyújtott tésztát m…

Citromfű szörp

Sokan kértétek tőlem a citromfű szörp receptjét. (A bodza és a hárs szörpöt is így készítem bodza vagy hárs virágból.)



Hozzávalók:
 egy jó nagy tál citromfű 4 db bio citrom (pl. Aldiból) 2 db lime 5 l víz 1,5 kg cukor 1 kg barna nádcukor 1 púpos teáskanál citromsav 1 csapott kávéskanál Na-benzoát
1. A citromfüvet megmosom, beleteszem egy nagy fazékba (min. 7 literes legyen), rákarikázom a citromot és a limeot, felöntöm 5 liter hideg vízzel és letakarva hagyom állni 1 napot a hűtőben.
2. Másnap jól megnyomkodom, majd leszűröm.

3. Elkevertem a cukrokkal, (ebből 1 kg barna nádcukor, attól lesz olyan szép színe, ráadásul dob az ízén is) a citromsavval és a Na-benzoáttal.

Kész is!

Üvegekbe töltöm, celofánnal légmentesen zárom.

Ha kisebb adagot készítetek friss fogyasztásra, akkor nem kell a nátrium, csak tegyétek hűtőbe!
Nagyon finom az íze és az illata is szerintem. Olvastam, hogy idegnyugtató hatású. :)

Aszalás

Miután a gyerekek (legfőképp Zina Lizám) nagyon szeretik az aszalványokat, hétvégén beszereztünk egy aszalógépet.
A gép kiválasztásánál szempont volt az állítható hőmérséklet, a magas tálcaméret, a megbízható minőség és persze az esztétikum is.
A Gorenje FDK 24 DWmodellje minden kívánalomnak megfelelt. A neten csak jó értékeléseket olvastam róla, a konyhánk nagy háztartási gépei is ilyen márkájúak, 9 éve hibátlanul működnek.

A vásárlás után rögtön munkába is állítottam. Mivel ez volt életem első aszalása, előtte jól kifaggattam a barátnőmet a tapasztalatairól. Ő nagyon profi a témában, isteni finomak az aszalványai. Az ő tanácsai szerint jártam el.

Finom érett őszibarackot és szilvát vettem a piacon. Megmostam a gyümölcsöket, kettévágtam, kimagvaltam, a barackot felszeleteltem. Közben 1 dl vizet 1 dl cukorral és pár csepp citromlével felforraltam. Ebben a szirupban megmártottam a gyümölcsöket, majd szűrőbe tettem, hagytam lecsepegni.

Átolvastam az aszaló kezelési útmutatóját, nedves r…

Almás krémes

Az egyik legfinomabb almás süti, amit csak ettem eddig.  Nagyon mutatós, gyönyörűen lehet szeletelni, így vendégvárónak is tökéletes. Tortaformában sütve akár ünnepi tortaként is megállja a helyét. (Ebből a receptből egy 22 cm-es és egy 18 cm-es torta készülhet.) Feltétlenül próbáljátok ki! :)


Hozzávalók:
A tésztához: 5 tojás 20 dkg porcukor 1 dl olaj 1 dl víz 20 dkg liszt 1 cs. sütőpor csipet só 2 ek. kakaópor
1 kg alma 2 cs. vaníliás cukor őrölt fahéj
A krémhez: 3 cs. vaníliás pudingpor 30 dkg cukor 7,5 dl tej 30 dkg vaj
1. A tojásokat kettéválasztom, a fehérjét felverem habnak, a sárgáját kikeverem a porcukorral, majd a kakaó kivételével hozzákeverem a többi tésztához valót, végül beleforgatom a tojáshabot.
2. Az almát meghámozom, kiveszem a magházát és uborkagyalun felszeletelem.
3. A sütő saját tepsijét, vagy a két tortaformát kibélelem sütőpapírral, beleterítem az almaszeleteket, meghintem fahéjjal és vaníliás cukorral. Ezután ráöntöm a tészta felét. A maradék másik félbe elkevere…

Gofri

Hozzávalók:
4 db tojás 12 dkg cukor 1 cs. vaníliás cukor 25 dkg margarin 40 dkg liszt csipet só késhegynyi sütőpor 1/2 l tej
1. A tojások fehérjét felverem habnak, a sárgáját kikeverem a cukorral, a vaníliás cukorral és a margarinnal.
2. A lisztet elvegyítem a sóval és a sütőporral, a tejjel együtt hozzáadom a tojássárgájához. Csomómentesre keverem, végül beleforgatom a tojáshabot.
3. Felforrósított gofrisütőben kisütöm.


Olasz rétes, szórt rétes, lusta rétes

Ezt a három nevét is ismerem ennek a nagyon finom túrós sütinek. Tényleg nagyon gyorsan össze lehet rakni, valószínűleg erre utal az utolsó neve. Aki nem szeretne sok időt tölteni a sütés előkészületeivel, az is bátran hozzáfoghat.


Hozzávalók:
50 dkg liszt 30 dkg cukor 3/4 cs. sütőpor csipet só 10 dkg vaj 90 dkg túró 10 dkg mazsola 3 cs. vaníliás cukor 1 nagy pohár tejföl (330 g) 6 db tojás 8 dl tej
1. A lisztet, a cukrot, a sütőport és a sót összekeverem.
2. Kivajazom a tepsit (sütő saját gyári tepsije), beleszórom a lisztes keverék felét, rámorzsolom a túrót, rászórom a mazsolát, a vaníliás cukrot, rákanalazom a tejfölt, majd rászórom a lisztes keverék másik felét.
3. A tojásokat szétválasztom, a sárgáját kikeverem a tejjel, a fehérjét felverem habnak, majd beleforgatom a tejes keverékbe. Egy kisebb merőkanállal szépen rákanalazom a tepsiben lévőkre, ügyelve rá, hogy mindenhová kerüljön a folyadékból és a habos részből is.
4. Végezetül ráreszelem a sütemény tetejére a vajat. 170 fokr…

Boldogi Nagyrózsa

Andorom egyik partnere Jászfényszarun lakik Boldog községtől pár kilóméterre. Ez a drága ember küldött nekem egy igazi Boldogi Nagyrózsa sütőt.
Persze, hogy azonnal ki is próbáltam. Imádás van ezerrel!



Íme a szépséges finomság, a Boldogi Nagyrózsa:


A recept pedig: 5 tojást elkevertem 2 evőkanál porcukorral, adtam hozzá egy késhegynyi szódabikarbónát és egy csipet sót. Felöntöttem 5 dl tejjel, mértem hozzá 50 dkg lisztet és alaposan elkevertem. Fél liter olajba tettem 1 púpos kanál zsírt, ezt felforrósítottam, beletettem a formát is átmelegedni, majd belemártottam a tésztába és vissza az olajba. Néhány másodperc múlva megrázogattam a sütőt, könnyen levált róla a rózsa. Megfordítottam, miután mindkét fele szépre sült papírtörlőre szedtem. Tálalás előtt fahéjjas pocukorral hintettem.
Figyeljetek rá, hogy a forma felső részére ne kerüljön tészta, mert akkor nem tud lejönni a sütőről!











Mákos guba

A családok többségének megvannak a maguk tradicionális karácsonyi ételei, süteményei.

Magam is igyekszem továbbvinni a régi családi hagyományainkat és persze kiegészítem azokat a sajátjainkkal is. Szeretném, ha majd az én gyerekeim is olyan boldogan és szeretettel emlékeznének vissza felnőttként a gyerekkori karácsonyaikra, mint ahogy én is visszaemlékszem az enyémekre.

Nálunk már a dédimamám is mákos gubát készített borkrémlevessel 24-én ünnepi ebédre.

A mi ünnepünk elképzelhetetlen az igazi házi gubarúdból készült mákos guba nélkül. Ahogy a legnagyobbam mondja : " Ezért érdemes várni a karácsonyt."

Jöjjön a recept!




Gubarúd
Hozzávalók: 40 dkg finomliszt 1 kávéskanál só 1,5 dl langyos tej 1 teáskanál cukor 2 dkg élesztő 2 tojás 5 dkg olvasztott vaj
1. A lisztet elkeverem a sóval.

2. A langyos tejhez hozzáadom a cukrot, majd belemorzsolom az élesztőt és felfuttatom.

3. Hozzáöntöm a sós liszthez, ezekhez adom a tojásokat, összedolgozom, közben az olvasztott vajat is beleöntöm. 6…

Karácsonyi kerti rom

A kerti romunkat eddig minden évszakban nagyon szerettétek. Karácsony előtt ünneplőbe öltöztettem kicsit. Uszadékfából készítettük a férjemmel közösen a karácsonyfát, a kandalló a házunk építéséből megmaradt gerendából épült. A lámpások, gyertyák elengedhetetlen tartozékai a télnek. A foncsoros kiegészítőket különösen szeretem. Egy forró tea a hófehér Zsolnay készletből a puha takaró alatt, számomra tökéletes téli hangulat. :)